toon/verberg het menu

Gezondheidslinks

Aanbevolen links met informatie over uw gezondheid

www.thuisarts.nl

Thuisarts.nl geeft betrouwbare informatie over gezondheid en ziekte:

• bij vragen en klachten thuis;
  • voor, tijdens en na uw bezoek aan de huisarts.

Thuisarts.nl is samengesteld door huisartsen.

www.grieppandemie.nl

Griepnieuws onder redactie van het RIVM.

Prachtige site gemaakt door de oogartsen in Deventer.

www.Radboudtravelclinic.nl

Link naar informatie over tropische ziekten en telefoonnummers voo hetr spreekuur voor bijzondere reizigers in Nijmegen

Leuke app voor Android telefoons ontwikkeld door de huisartsenpost Apeldoorn om zelf te bepalen of de dokter gebeld moet worden

Recente nieuwsitems:

Vitamine D niet langer in vergoeding

Vitamine D gaat uit de vergoeding. Er zijn veel vragen van patienten wat nu te doen.

Praktijk gesloten

In verband met vakantie is de praktijk gesloten van 2 t/m 13 mei, de waarneming is volgens het bekende patroon:

Patienten met achternaam beginnend met A t/m K: waarneming door dokter Meinsma, tel. 552432. Adres: Zutphenseweg 23-A, 7251 DG Vorden. (NB Dit adres is gelijk aan ons eigen praktijkadres!!)

Patienten met achternaam beginnend met L t/m Z: waarneming door dokter de Jong, tel 551678. Adres: Zutphenseweg 23-A, 7251 DG Vorden. (NB Dit adres is gelijk aan ons eigen praktijkadres!!)

Mondneusmasker gebruik bij gezondheidscentrum Vorden:

Tijdens de persconferentie van minister Kuipers afgelopen dinsdagavond zijn versoepelingen aangekondigd. Veel maatregelen gaan vandaag al in. Tegelijkertijd hebben we nog steeds te maken met hoge besmettingscijfers en zien we ook hoge uitvalcijfers in onze praktijk door ziekte en quarantaine. Het is een flinke kluif om de roosters rond te krijgen en de zorg zo goed mogelijk te kunnen blijven bieden. Vanwege het belang om de zorg overeind te houden en om kwetsbare mensen te beschermen, blijven wij de afspraak hanteren om binnen de huisartsenpraktijken preventief mondneusmaskers te dragen. Dit geldt voor zowel voor ons als zorgverleners als voor u als patiënt.

Bedankt voor uw medewerking en begrip!

Corona; terug naar af...

Vanwege het oplopende aantal besmettingen in het dorp en de regio gaat het gezondheidscentrum weer in de Covid modus.